Centrul Armonia

Dezvoltare personală,

consiliere & psihoterapie

Centrul Armonia

Să avem restricții de ieșit afară nu e ușor nici pentru adulți, cu atât mai puțin pentru copiii care erau obișnuiți să se întâlnescă zilnic cu prietenii la școlă, grădiniță sau after-school și, primăvară fiind, să zburde prin parcuri. Poate până acum au mai avut timpul ocupat cu lecții on-line, dar vine vacanța și vor fi multe ore în care n-ai vrea să lași lucrurile la voia întâmplării și să le permiți să stea la nesfârșit prinși în
capcana ecranelor. Îți propunem câteva idei de activități care nu doar vă vor ține ocupați și vor crea o atmosferă destinsă, dar vor ajuta copiii să-și dezvolte diverse abilități, să propună și să respecte reguli.

 

Activități în Familie

06 aprilie 2020

Publicat de Daniela & Alexandra Militaru

Capacitatea de observare și atenția la detalii

Gândire flexibilă

  • Comoara invizibilă. După o privire atentă prin cameră, unul dintre jucători părăsește încăperea și celălalt ascunde unul dintre obiectele care fusese vizibil până atunci. Primul jucător trebuie apoi să spună ce obiect a devenit invizibil.

  • Sunt vedetă! Fiecare își alege un actor sau cântăreț preferat și alegem împreună din garderoba familiei haine potrivite pentru a-l înfățișa. La nevoie, putem adapta sau confecționa din pungi, hârtie creponată etc. anumite elemente. Apoi, poate începe parada vedetelor „condimentată” de fotografii pe care le vom păstra în albumul familiei

  • Mima. Alegem cuvinte uzuale, în funcție de vârsta copilului și îl încurajăm să găsească cuvinte mai complicate pentru noi. Îl învățăm că “tăcerea poate fi de aur” și că, dincolo de cuvinte, corpul nostru are numeroase modalități expresive. De asemenea, e un bun prilej să exersăm citirea și exprimarea emoțiilor.

  • Povestea mea. Alegem o întâmplare reală din viața copilului și o transformăm în poveste. Încurajăm copilul să adauge elemente noi (chiar personaje din cărțile pe care le cunoaște: Dacă ar fi apărut Peștișorul Nemo, ce crezi că ar fi spus?)

  • Poveste Altfel. Citim o poveste (sau vedem un film), apoi fiecare trebuie să spună cum ar rescrie finalul poveștii. Variante: schimbăm anumite caracteristici ale personajelor sau locul de desfășurare sau introducem personaje noi pentru a schimba cursul poveștii.

  • Inventatorul. Jucătorii vor propune, pe rând, câte 1 obiect și vor spune celuilalt (sau celorlalți): Ce poți face cu... (de exemplu, un tricou). Găsim cât mai multe întrebuințări, unele nebănuite. Jocul se poate complica dacă sunt mai mulți copii și fiecare adaugă un alt obiect. Apoi putem să rugăm copiii să deseneze „invențiile”.

  • Cine oare? Chiar dacă vom sta la distanță de familie/prieteni o vreme, putem aminti copiilor despre ei, mai ales celor mici.

Jocul poate începe cu întrebări de tipul: Cine din familia noastra (extinsă) a făcut baschet în tinerețe? (De ex. Mătușa A.) sau Cine din familia noastră locuiește în Canada? (Verișoara B.) și poate continua cu întrebări care solicită atenția la detalii: Cine purta o rochie galbenă la petrecerea de Anul nou?

 

Tag-uri: copii, familie, timp liber, jocuri, comunicare, activități în familie, parenting.

Comunicare și creativitate

Apartenența la familie/grupul de prieteni

Copyright 2020 - Societate Civilă de Psihologie "Militaru & Co." & Asociația Centrul Armonia

Toate drepturile rezervate.

Tu când vrei să faci primul pas către tine?

Contactează-ne acum!