Centrul Armonia

Dezvoltare personală,

consiliere & psihoterapie

Centrul Armonia

Pentru a rezolva o problemă la capătul lesei, trebuie să te uiți la cine ține celălalt capăt. Câinii fac ceea ce funcționează pentru ei. Comportamentul patrupedului este o reflecție directă a manevrării lor. Problemele de comportament canin apar din cauza gestionării defectuoase a câinelui de către stăpân.

           Personalitatea Stăpânilor și Comportamentul Canin

Studiile arată că există o relație clară semnificativă între personalitatea stăpânilor și comportamentul patrupezilor acestora.

Câinii proprietarilor care au scoruri scăzute ale Stabilității Emoționale, au afișat rate mai mari de agresiune îndreptată către proprietar, frică de străini și urinare atunci când sunt lăsați singuri acasă. Câinii aparținând proprietarilor care au obținut un nivel scăzut de Conștiinciozitate au arătat rate mai mari de frică față de străini. Cei ai proprietarilor care au scoruri scăzute ale Extraversiei au afișat rate semnificativ mai mari de frică față de străini, iar cei ai proprietarilor care au obținut un nivel scăzut de Agreabilitate, au înregistrat rate mai mari de urinare atunci când au fost lăsați singuri acasă (Dodman, Brown, & Serpell, 2018). La fel ca majoritatea animalelor, câinii au tendința să găsească mediile imprevizibile ca stresante și este posibil ca frica mai accentuată față de străini afișată de acești câini să reflecte într-un fel stresul de a trăi cu proprietarii mai dezorganizați.

În alt studiu (Dodman, Patronek, Dodman, Zelin, & Cottam, 2016), scorul care reflectă Capacitatea de Statut a fost mai scăzut pentru proprietarii de câini cu probleme, decât al proprietarilor cu câini fără probleme. Asfel, stăpânii câinilor fără probleme sunt mai siguri și motivați, inspirând o mai mare încredere câinilor. Scorurile la scalele Sociabilitate, Empatie, Realizare prin Conformism și Eficiență intelectuală indică faptul că proprietarii care au câini fără probleme sunt mai sociabili, empatici, încrezători, independenți și mai confortabili cu ei înșiși decât proprietarii cu câini cu probleme de comportament.

Aceste rezultate reflectă componentele personalității umane care sunt importante în prevenirea sau gestionarea comportamentului canin nedorit.

            De ce (uneori) nu funcționează tehnicile de dresaj?

De obicei, în 99% din cazuri, dacă tehnicile de dresaj nu funcționează, stăpânii nu pun în totalitate în aplicare sugestiile din planul de antrenament sau nu o fac așa cum ar trebui. Dacă pun în aplicare doar anumite părți sau nu în modul în care se impune, acest lucru va duce la neapariția rezultatelor dorite.

Felul în care sunt oferite recompensele, sincronizarea oferirii acestora, consecvența sau modul în care comunicăm cu câinii noștri sunt doar câteva moduri care au un impact imens asupra succesului dresajului.

O altă problemă poate fi dacă lucrați cu câinele atunci când aveți o dispoziție proastă. Răbdarea noastră este redusă atunci când avem o stare neplăcută sau când am avut o zi proastă și tindem să ne înfuriem pe patrupedul nostru pentru că nu obținem lucrurile perfecte de la prima încercare. Atunci când se întâmplă acest lucru, stricăm toată relația cu prietenul nostru cel mai bun” și trebuie să o luăm de la capăt.

            Dacă tehnicile de dresaj nu funcționează?

Ce faci dacă tehnicile de dresaj nu funcționează? Ei bine, îi reamintești câinelui care este comportamentul dorit. Îi explici din nou. Îl ghidezi. Îi acorzi mai multă atenție. Îi oferi o recompensă mai mare. Îți îmbunătățești sincronizarea la oferirea recompensei. Îți perfecționezi planul de antrenament. Este o problemă cu modul în care aplici tehnicile și relaționezi TU cu câinele, nu este o problemă cu câinele. Este în regulă să existe greșeli. Însă, un profesor bun anticipează unde ar putea apărea greșelile și se adaptează la ele înainte să aibă loc.

Predarea înseamnă să cunoști elevul și să îi prezinți informații într-un mod în care acesta să le poată înțelege. Dacă un elev nu înțelege, nu este vina elevului ... este a profesorului. Profesorii care ți-au plăcut cel mai mult, te-au inspirat să faci mai mult, să fii mai bun, să încerci din greu, să studiezi de plăcere și să obții note bune. De ce nu ai fi pentru câinele tău profesorul pe care ți l-ai dorit întotdeauna?

Câinii  pot lucra cu tine. Au abilități remarcabile pentru comunicarea și învățarea de la oameni. Arată-i care este comportamentul dorit. Întărește acel comportament. Ghidează-l. Exersează, exersează, exersează.

Dacă ai nevoie de îndrumări, apelează la serviciul nostru de psihologie canină și dresaj ghidat și supervizat prin mesaje. Vorbește cu Alexandra și vei primi noțiuni importante  din psihologie canină pentru a-ți clarifica nelămuririle, vei afla de unde apar problemele în comportamentul câinelui tău și vei primi un plan de dresaj personalizat.

De ce tu ești de vină și nu câinele

28 aprilie 2020

Publicat de Alexandra Militaru

Copyright 2020 - Societate Civilă de Psihologie "Militaru & Co." & Asociația Centrul Armonia

Toate drepturile rezervate.

Tu când vrei să faci primul pas către tine?

Contactează-ne acum!